LEJEBETINGELSER VED BLOOMING TABLES OG All About Flowers
LEJEPERIODE
Lejeperioden for produkter lejet hos Blooming Tables og All About Flowers er sat til 4 dage. Disse 4 dage tæller fra dagen før dit event, hvor produkterne kan afhentes/leveres, for selve dagen for eventet samt for de to efterfølgende dage hvor produkterne igen afhentes/tilbageleveres.
Skal du bruge produkterne i en weekend er lejeperioden 5 dage – altså med afhentning torsdag og tilbagelevering mandag. Ønskes en længere eller kortere lejeperiode, aftales dette ved booking.
Bliver produkterne ikke tilbageleveret som aftalt, opkræves 1000kr. inkl. moms pr dag, som produkterne returneres for sent.
Tilbagelevering er som udgangspunkt mellem 9-11, medmindre andet er aftalt til Rolighedsvej 26, 5580 Nørre Aaby medmindre andet er aftalt. Produkterne skal modtages personligt, og må ikke stilles uden opsyn.
DEPOSITUM
UDLEJERS ANSVAR
Udlejer skal sørge for at alle produkter leveres i komplet stand og forsvarligt emballeret, som aftalt med lejer.
LEJERS ANSVAR
Lejer er forpligtet til ved lejemålets ophør, at aflevere det lejede i samme stand som ved modtagelsen, i samme emballage som ved modtagelsen. Pakkes produkterne ikke korrekt ned, som ved modtagelse, er der forhøjet risiko for skader mm. under fragten retur til Blooming Tables og All About Flowers. Se nedenfor for oversigt over priser for beskadigede produkter.
Eventuelle reklamationer skal ske omgående og før servicet tages i brug. I modsat fald betragtes leveringen som fejlfri.
Skulle der mod forventning være fejl i den afhentede ordre skal vi modtage besked om dette senest kl 14.00 samme dag som ordren afhentes/leveres.
Eventuelle fejl, mangler eller skader på produkterne skal ligeledes eftertjekkes af kunden OGSÅ når Blooming Tables har dækket bordene på vegne af kunden.
Dette skal meldes ind samme dag som opdækningen har fundet sted.
I modsat fald betragtes leveringen som fejlfri.
Det lejede skal opbevares tørt og forsvarligt (inkl. emballage).
Evt. manglende eller ødelagte varer og emballage afregnes efterfølgende udfra nedenstående satser(alle priser er inkl. moms):
Glas & Kopper
Frederik Bagger glas 250
Aida vinglas 100 kr.
Vintage 50 kr
Tallerkner, skåle og fade
Vintage stel 60 kr.
Raw stel 100 kr.
Rice 100 kr
Bestik
Bestik 50 kr. pr. del
Vaser
Krystalvaser 70 kr
Anna Von Lipa 200/700 kr
Marie Retpen 200/900 kr
øvrige 100 kr
Diverse
Lysestager 100 kr.
Mælkekander fra RAW 25 kr
Vandkarafler fra Broste 80 kr
Duge 600 kr.
Hvis ikke andet er aftalt skal alt service tilbageleveres rengjorte og aftørret i den emballage, det blev leveret i. Se længere nede for oversigt over håndtering/rengøring af produkter.
OPDÆKNING
Har du booket Blooming Tables til at dække bordene for dig, er det en forudsætning at alle borde og stole står klar som du ønsker det på det aftalte tidspunkt for opdækningens start.
Er dette ikke klar, kan opdækningen ikke påbegyndes som planlagt og den forudberegnede tidsramme kan muligvis ikke overholdes.
Eventuel ekstra tid påberegnes med 500kr inkl. moms. pr. påbegyndt time.
BETALING
Betaling skal ske via den udstedte faktura. Ved booking betales 50% af det samlede beløb i depositum og de resterende 50% senest 2-3 uger inden levering af det lejede service.
Den 2. faktura på 50% fremsendes 2-3 uger inden din fest. De 50% der er lagt i depositum kan ikke refunderes ved afbestilling af leje.
Bookes der for 5000 kr. eller derunder, betales det fulde beløb ved bookingbekræftelse.
Det fulde beløb betales derudover altid med det samme ved arrangementer som afholdes max 4 uger efter bekræftet booking. Alle priser er beregnet inkl. moms medmindre andet tydeligt angives.
Bookingen er først gældende når vi har modtaget betaling – enten for depositum eller det fulde beløb.
Modtages betalingen ikke efter vi har rykket herfor, annulleres ordren i vores system og produkterne frigives til nye kunder igen.
MANGLENDE BETALING
Overskrides de 7 dages betaling vil du modtage en skriftlig påmindelse efter 10 dage.
Betales fakturaen ikke herefter vil der blive pålagt et rykkergebyr på 100 kr.
Modtager vi fortsat ikke betaling, vil et 2. rykkergebyr blive pålagt efter yderligere 7 dage.
Bliver fakturaen fortsat ikke betalt fremsendes fakturaen med et 3. rykkergebyr samt en advarsel om at fakturaen efter yderligere en uge vil blive overdraget til inkasso.
BOOKING AF EKSTRA KUVERTER
Når du modtager de bookede produkter fra os, er de altid grundigt tjekkede for skår og mangler så du ikke modtager noget der er defekt. Vi anbefaler dog altid at booke 1-2 ekstra kuverter, hvis uheldet skulle være ude under opdækningen.
OPVASK
Vi tjekker altid alle ordre når de kommer retur fra en kunde, så du kan være helt sikker på at alt er 100% rent når du har lejet det.
Vær dog opmærksom på, at den fremsendte pris på leje forudsætter at du selv vasker og aftørrer servicen inden returnering.
Vær derfor opmærksom på nedenstående anvisning for opvask.
Glas Skal efter vask tilbage i samme kasser eller emballage som ved modtagelse. Ved bakker, placeres glassene med foden opad. Glassene skal vaskes og aftørres med et rent og tørt viskestykke for at undgå skjolder og kalkpletter.
Bestik skal, efter vask altid tørres for vand, for at undgå irring.
Porcelæn m. guldkanter: Alt porcelæn med guldkanter, skal vaskes op i hånden for at undgå at beskadige produkterne.
Porcelæn: Alt porcelæn uden guldkanter kan vaskes i en almindelig opvaskemaskine.
Keramik: Alt keramik kan vaskes i en almindelig opvaskemaskine, men kun på korte programmer.
Lysestager: Stearinrester fjernes
Vaser: Blomsterrester fjernes og vasene skylles samt placeres med bunden opad
Ikke/utilstrækkeligt rengjort service vil blive opvasket for lejers regning.
MANGLENDE OPVASK
Har du ikke fuldt vaskeanvisningen ovenfor koster det 3 kr. pr. del.
DUGE OG SERVIETTER
TRANSPORT OG AFHENTNING
Transport og levering/afhentning aftales ud fra den individuelle ordre.
Blooming Tables anbefaler altid at vi booker en fragtmand til at levere og afhente servicen.
Prisen herfor takseres ud fra den afstand der skal køres.
Har du booket levering hos Blooming Tables, skal du være opmærksom på at prisen på fragt gælder levering til kantsten.
Den fremsendte pris afspejler at servicen skal stå klar til afhentning på det aftalte tidspunkt.
Er dette ikke tilfældet, vil der blive takseret ekstra i henhold til fragtfirmaets takster.
Ønsker de selv at stå for dette, anbefaler vi at servicen afhentes i en varevogn, da dette letter udleverings processen på lageret.
Vi fraråder af afhente i trailer, da fjedringen på disse forhøjer risikoen for skader på produkterne.
Ønsker de at afhente i 2 biler, SKAL de ankomme på samme tid, så hele ordren kan udleveres på én gang.
Er du i tvivl om hvor meget din ordre fylder, så kontakt os og vi beregner det.
Ansvaret for produkterne ligger hos kunden fra overlevering af produkterne, hvorfor Blooming Tables ikke kan gøres til ansvarlig for eventuelle skader på produkterne, som er opstået under fragten til og fra deres lokation. Dette er gældende uanset om servicen returneres personligt eller via fragtmand.
ÆNDRING TIL BOOKING
Ændringer bedes foretaget i god tid og der tages forbehold for udsolgte varer herved.
Ændringer til kuvertantal bedes foretaget senest 1 måned før produkterne skal bruges hvor der kan fratrækkes op til 5 kuverter og tillægges så længe der er produkter på lager.
Meldes ændringerne herefter gives der ikke penge retur, da servicet kunne være booket til anden side.
Fjernelse af produkter fra en booking bedes foretaget i god tid og senest 1 måned før produkterne skal bruges.
ANNULLERING AF BOOKING
Hvis en hel ordre på over 5000 kr. annulleres tilfalder depositummet på 50% Blooming Tables.
Er din booking under 5000 kr. tilfalder det fulde beløb Blooming Tables ved annullering.
Sker en annullering af et event senere end 1 måned inden et event afholdes, er kunden forpligtet til at betale det fulde beløb til Blooming Tables.
En fuld annullering af en booking skal derfor ske senest 1 mdr. inden event start.
RETURNERING
Ved returnering af en ordre, tjekker vores lagerfolk altid alle produkter for skår og skader, samt om der skulle mangle produkter.
Ligeledes tjekker vi om alt er korrekt afvasket.
Skulle der være mangler eller beskadigede produkter i den returnerede ordre, vil du modtage en opgørelse på dette indenfor 5 dage efter returnering/tjek af ordre.
KØBSBETINGELSER BLOMSTER
BETALING
Ved bestilling af blomster betales et depositum på 10% af ordrens værdi, dog minimum 500 kr, ved booking inden årets begyndelse for eventet.
Dette beløb kan ikke refunderes ved annullering og er din garanti for at vores blomsterdekoratører har booket tid af til dig på datoen.
ÆNDRING AF BOOKING
En ændring i en ordre kan foretages indtil. 2 uger inden event datoen. Her kan opjusteres i en ordre så længe der er kapacitet til det.
En ordre kan ikke nedjusteres med mindre der er lavet en skriftlig aftale omkring dette. Dette er vores garanti for at der ikke er afsat unødvendige ressourcer til en opgave.
ANNULLERING AF BOOKING/UDSKYDELSE AF EVENT
Ønskes der en fuld annullering af en booking skal dette ske senest 1 mdr. inden event. Depositum tilbagebetales ikke.
Sker en annullering senere end 1 mdr. inden eventdatoen forbeholder vi os retten til at opkræve det totale beløb, da der er afsat ressourcer til opgaven.
Ønskes der en udskydelse af et event ønsker vi altid, i samspil med kunden, at finde en ny dato for et event. Er dette ikke muligt, er ovenstående annulleringspolitik gældende.
REKLAMATION
Eventuelle reklamationer eller fejl i leveringens skal ske omgående. I modsat fald betragtes leveringen som fejlfri. Skulle der mod forventning være fejl i den afhentede ordre skal vi modtage besked om dette senest kl 14.00 samme dag som ordren afhentes/leveres.
Ved afhentning/levering skal lejekontrakt med ovenstående vilkår underskrives af både lejer og udlejer
Ved aflevering/afhentning modtager lejer kvittering for modtagelsen.